Jak skutecznie budować suchą masę mięśniową?

trening siłowy

Zadbaj o odpowiednią dietę

Każdy kto ma problem z nabraniem odpowiedniej masy mięśniowej powinien zadbać zarówno o zdrowy styl życia, dietę, suplementację i trening. Dla początkującego amatora może to się okazać spore wyzwanie. Niemniej jednak warto poznać kilka podstawowych informacji oraz zapoznać się ze wskazówkami, które ukierunkują postawę w odpowiednią stronę. W zależności od budowy ciała dieta powinna wyglądać inaczej.

Aby zbudować odpowiednią masę mięśniową należy zadbać o odpowiednią dietę, która będzie nie tylko zdrowa, rozsądna, ale będzie także zaspokajać dzienne zapotrzebowanie na kalorię i uwzględniać ewentualne nadwyżki kaloryczne w dni treningowe.

Czasem zdarza się, że co niektórzy narzekają na to, że nie mogą przytyć mimo przyjmowania dużej ilości pokarmów. Najprawdopodobniej te osoby nie jedzą aż tak dużo, ile potrzebowałby ich organizm, aby przytyć. Dlatego tak ważne jest, aby liczyć kalorie i nie jeść na tak zwane „oko”.

Dieta

Duże ciężary rozwijają masę mięśniową

Jeśli jednak okaże się, że mimo idealnie dobranej diety organizm ma problem, aby przytyć należy energię przełożyć na ćwiczenia siłowe, które pomogą rozwinąć masę mięśniową. Podczas treningu przyrost masy mięśniowej ułatwi ograniczenie ćwiczeń aerobowych. Najlepszym rozwiązaniem jest wykonywanie ćwiczeń na wolnych ciężarach, czyli hantlach i sztangach. Dzięki tym ćwiczeniom organizm nie tylko poprawia wynik siłowy, ale wpływa także pozytywnie na koordynację ruchową oraz zmysł równowagi.

Trening na masę mięśniową nie wyklucza całkowitego użycia maszyn. Niemniej jednak podczas treningu na maszynach zaangażowany jest tylko jeden i dany mięsień, który w konkretnym momencie trenujemy. Natomiast w treningu siłowym bardzo ważne jest, aby zaangażowana była jak największa ilość mięśni a duże ciężary rozwijają masę mięśniową.

Suplementy na rozwój masy mięśniowej

Aby wspomóc rozwój mięśni powstały suplementy diety. Na rynku istnieje wiele różnego rodzaju preparatów, które mają pomóc w rozwoju masy mięśniowej. Przeznaczone są one dla osób początkujących, sportowców oraz kulturystów. Wśród odżywek na masę dużą popularnością cieszy kreatyna, która pomaga budować suchą masę mięśniową. Poza tym zwiększa siłę i wytrzymałość.

Chcąc osiągnąć muskularną sylwetkę warto zainwestować w suplementy. Niemniej jednak należy przyjmować je z rozwagą a przede wszystkim rozsądnie łączyć ze zrównoważoną dietą oraz treningami. Odpowiednie połączenie tych elementów jest kluczem do sukcesu. Dla osób, którym samodzielne ułożenie diety jest problemem zalecane jest skorzystanie z porady dietetyka w poradni lub obecnego na siłowni.

Warto także pamiętać o tym, że suplementy powstały po to, aby pomagać a nie wykonywać całą pracę za organizm. Dlatego też należy je traktować wspomagająco. Uzupełniają niedobór makroskładników, minerałów i witamin. Działają także wspomagając organizm oraz pobudzając go do ćwiczeń. Dzięki suplementom ma się więcej energii do wykonywania ćwiczeń siłowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *