Jak szybko zwiększyć masę mięśniową?

Dieta to podstawa

Najlepszym czasem na zwiększanie przyrost masy mięśniowej jest okres jesienno-zimowy. Jest to najlepszy okres na to, aby rozpocząć odpowiedni trening, który w połączeniu z odpowiednią dietą przyniesie pozytywne skutki. Celem powinno być zwiększenie masy mięśniowej bez przyrostu tkanki tłuszczowej.

Dla większości wzrost samej masy nie jest wielkim problemem. Zwiększenie dawki żywieniowej z łatwością niesie za sobą w konsekwencji wzrost masy. Jednak, aby rozwój muskulatury był odpowiedni i przeradzał aminokwasy w mięśnie rozwijając jej rozmiar powinno się zadbać o odpowiednią dietę, która zaraz obok suplementów jest równie ważna co one.

Odpowiednia ilość kalorii w przygotowywanych posiłkach powinna bazować na proteinach, węglowodanach i tłuszczach. Kluczową sprawą jest fakt, aby dostarczana do organizmu żywność nie była przetworzona. Trening ma być elementem pobudzającym do wzrostu mięśni. Reszta zależy już od odpowiednio dobranej diety.

zdrowa dieta

Kontroluj kalorie i masę mięśniową

Kontrola kalorii podczas budowania masy mięśniowej to podstawa. Białek powinno się dostarczać od 1,8 do 2,3 gram na każdy kilogram masy ciała. W praktyce oznacza to, że osoby szczupłe powinny oscylować w okolicach górnej granicy. Osoby posiadające większą ilość tłuszczu powinny nie przyjmować więcej niż dwa gramy białka na kilogram. Reszta diety to węglowodany i tłuszcze.

Podany wynik jest wartością orientacyjną, która powinna wyznaczać kierunek działań, ale nie jest jej idealnym odzwierciedleniem. Warto na początku wprowadzenia diety kontrolować wyniki. Jeśli organizm nie zacznie przybierać na masie powinno zwiększyć się podaż kalorii.

Jeśli, wręcz przeciwnie, waga zbyt szybko się zwiększy powinno się zoptymalizować ilość przyjmowanych kalorii, ponieważ oznacza to, że budowanie masy jest nieskuteczne. W Internecie są dostępne różnego rodzaju kalkulatory. Nie są one jednak idealne dla sportowców i osób aktywnych.

Ciężkie treningi i odpowiednia regeneracja

Budowanie masy mięśniowej nie jest tak proste jak się niektórym wydaje. Samo przyjmowanie suplementów nie da odpowiedniego rezultatu. Ciężki treningi są impulsem do zwiększenia masy. Mimo, iż nadmierna masa mięśniowa nie jest człowiekowi w zasadzie potrzebna, ciężko ją osiągnąć.

Niemniej jednak odpowiedni trening na masę mięśniową daje pozytywne rezultaty. Najważniejsze, aby nie oczekiwać rezultatów od razu. Wszystko wymaga cierpliwości. Dzięki temu można osiągać postępy. Dodanie, mogłoby się wydawać, tylko kilku kilogramów na sztangę może w perspektywie kilku treningów przynieść wzrost mięśni – pod warunkiem, że nie zapomnimy o diecie.

Kolejny element będący częścią treningu to regeneracja, prawidłowy sen oraz zachowanie dystansu do stresujących sytuacji. Niemniej jednak najważniejszą kwestią w regeneracji jest sen, który zapewnia prawidłowe i nie zaburzone funkcjonowanie organizmu. Podczas snu wytwarza się hormon odpowiedzialny za rozwój mięśni. Zatem jest to bardzo ważna kwestia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *