Jak zbudować suchą masę mięśniową?

rozbudowa sylwetki

Budowanie suchej masy

Czas budowania masy to nieodłączny element każdej diety. Osoby, które marzą o szczupłej i wyprofilowanej sylwetce muszę najpierw zdobyć dodatkowe mięśnie i tłuszcz. Wszystko po to, aby później móc to spalić. Diet na masę jest dużo, podobnie jest z pomysłami.

Niemniej jednak łatwo popełnić błąd a wtedy cały plan zdrowotny pójdzie na marne. Aby tego uniknąć warto poznać kilka wskazówek, które mogą być ułatwieniem na początku tej drogi. Przede wszystkim należy wyliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne.

Zapotrzebowanie to nic innego jak ilość kalorii, która jest potrzebna organizmowi do wykonywania podstawowych, życiowych funkcji i czynności. Inaczej określając, ilość energii jaka jest nam potrzebna w ciągu dnia, aby móc przeżyć. Istotne jest, aby codziennie zwiększać to zapotrzebowanie.

W praktyce jednak nie jest to takie proste, ponieważ wystarczy popełnić kilka drobnych błędów żywieniowych w ciągu dnia, aby cel przestał się realizować. Niektórzy mają predyspozycje genetyczne, ale sytuacja ta dotyczy niewielu wśród nas. Najprostszym sposobem dla większości może okazać się stosowanie różnych odżywek na masę.

budowa masy

Zasady budowania suchej masy mięśniowej

Podczas budowania suchej masy mięśniowej warto przestrzegać kilku ważnych zasad. Są one dość ogólne i uniwersalne dla wszystkich. Niemniej jednak warto zapoznać się z nimi, aby utorować sobie drogę do osiągnięcia celu jakim jest wymarzona sylwetka. Pierwsza podstawowa zasada to uświadomienie sobie, że zdrowa dieta to styl życia, który wymaga konsekwencji. Należy się w pełni zaangażować, aby móc osiągnąć określony cel.

Zarówno dieta jak i treningi, odżywki na masę – wszystko musi być idealnie dobrane oraz współgrać ze sobą. Jeśli wszystkie zasady żywieniowe będą zastosowane oraz przestrzegane to przyrost masy mięśniowej będzie widoczny już po kilku tygodniach.

Tutaj liczy się konsekwencja w dążeniu do celu, wytrwałość a przede wszystkim cierpliwość. Nie ma jednej ogólnej zasady, która określałaby jaka wartość powinna przybyć w konkretnym okresie. Jednak przyjmuje się, że jest to około jeden do trzech kilogramów miesięcznie.

Pamiętaj o liczeniu kalorii

W budowaniu masy mięśniowej są bardzo ważne kalorie. Jak wcześniej wspomnieliśmy ważne jest określenie dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Informacje takie można uzyskać w poradni dietetycznej, gdzie w fachowy i specjalistyczny sposób określą odpowiednie parametry.

Na siłowniach również znajdują się maszyny i urządzenia, które pomagają określić skład ciała. Wtedy także można skorzystać z porady dietetyka, który jest zatrudniony w siłowni. Innym rozwiązaniem, które można zastosować już z poziomu komputera, laptopa czy smartphona to wyliczenie zapotrzebowania przez Internet.

Po wyniku jaki zostanie nam określony warto ułożyć odpowiednią dietę, która pomoże w budowaniu beztłuszczowej masy mięśniowej. Rozwiązanie to jest najrozsądniejsze. Powinno przebiegać w sposób najbardziej zdrowy i najmniej inwazyjny dla organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *