Spalanie tłuszczu nie jest trudne!

trening cardio

Zbudowanie masy mięśniowej, która pozbawiona jest tłuszczu jest niezmiernie trudne. Przed rozpoczęciem walki o swoją formę wymagany jest przyrost masy. Domaga się ona zwiększonej ilości przyjmowanych pokarmów, co przez wielu jest nadmiernie wykorzystywane i w konsekwencji doprowadza do przyrostu nie tylko masy, ale i tłuszczu. Podpowiadamy co zrobić, by uniknąć najczęstszych błędów podczas budowania masy i jak najszybciej osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Dieta z ujemnym bilansem kalorii

Budowanie suchej masy to proces trudny i tak naprawdę wieloetapowy. Nie wystarczy tylko i wyłącznie zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii w ciągu dnia. Trzeba zadbać też o odpowiednią suplementacje czy o jakość treningów. W pierwszej kolejności powinniśmy określić to ile nasz organizm potrzebuje kalorii.

Można zrobić to co najmniej na kilka sposobów. Jednym z najprostszych jest zbadanie się na siłowni. Większość z nich posiada odpowiednie urządzenia, dzięki którym można niezmiernie łatwo określić wymaganą ilość kalorii, która potrzebna jest nam nie tylko do normalnego funkcjonowania w ciągu dnia, ale też do treningów czy wysiłku umysłowego. Ilość kalorii powinno się stopniowo – nie drastycznie podnosić. Innym sposobem na sprawdzenie całodniowego zapotrzebowania kalorycznego jest współpraca z trenerem. Ten sposób jest najlepszy.

spalanie tłuszczu

Trener nie tylko obliczy dokładną ilość kalorii, ale także pomoże podczas budowania beztłuszczowej masy mięśniowej i będzie najlepszym oparciem. Można także samemu wyliczać wg ogólnodostępnych kalkulatorów kalorycznych swoje zapotrzebowanie. Sposób ten chociaż jest najtańszy i najbardziej powszechny, to także najłatwiej jest stosując go o błąd.

Pamiętaj o treningu Cardio

Pamiętaj, że budowanie masy mięśniowej jest trudne a na efekty często trzeba czekać długimi miesiącami. Oczywiście stosując pewne zasady proces ten można znacznie przyspieszyć, lub sprawić, by zamierzony przez nas efekt był jeszcze bardziej spektakularny. Do diety powinno wprowadzać się zwiększoną ilość białka. Oczywiście nie możne być to tylko same białko!

W takiej sytuacji nie tylko negatywnie odczuje to nasz organizm, ale także nie osiągniemy zamierzonego rezultatu. Wystarczająca ilość białka to podniesienie dziennej dawki o ok. 2 g na każdy kilogram masy ciała. Przyrost masy mięśniowej powinien być powolny, dzięki temu organizm będzie miał czas na przygotowanie się do dalszych faz.

Warto też wspomóc się dostępnymi suplementami. Na rynku jest ich naprawdę sporo. Wybierając odpowiedni preparat najkorzystniej jest zapoznać się z opiniami na jego temat. Idealną opcją jest uzyskanie fachowej opinii od trenera personalnego, która potrafi najlepiej dobrać suplementy tak, by efekt ich przyjmowania był najszybszy.

Najczęściej popełniane błędy podczas redukcji tłuszczu

Pamiętaj, że w procesie budowania masy mięśniowej ważna jest jakość, ale także i ilość przyjmowanych posiłków. Nie mogą być to fastfoody czy słodycze, które zawierają nadmierną ilość tłuszczy, cukrów a także i węglowodanów. Dieta na masę oznacza wiele wyrzeczeń i nie ma w niej miejsca, nawet na najmniejsze odstępstwa. Ważne jest podnoszenie ilości przyjmowanego białka, a także i ciągłe liczenie kalorii. Ilość ich powinna być delikatnie zwiększana, np. w odstępach tygodniowych. Z przyjmowanych 1,4g czystego białka na kilogram masy ciała – można w następnym tygodniu podnieść tą ilość do 1,6 – 1,8g. Taka dawka jest zdrowa i organizm szybko się do niej przyzwyczaja a także pozwala na sukcesywne budowanie wymarzonej sylwetki. Codziennie dieta, która jest jednak mało zróżnicowana powinna być uzupełniana o odżywki na masę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *